Vārda dienas: Amanda, Kaiva, Amanta , Amandis, Amands, Amantija, Amaranda, Amaranta, Amarilla, Amenta, Araminta, Azanda, Azella, Kaivis

Raksts

2. nodarbība (konspekts): “Izpratnes veidošana par spriedzi, tās cēloņiem, izpausmēm un mazināšanas iespējām”.

  1. nodarbība

Annemartas Kreituses zīmējums.

Mērķis: izpratnes veidošana par spriedzi, tās cēloņiem, izpausmēm un mazināšanas iespējām.

Uzdevumi:

  1. iepazīstināšana ar spriedzes izpausmēm un cēloņiem;
  2. skolēnu izglītošana par spriedzes mazināšanas iespējām;
  3. grupas saskarsmes prasmju attīstīšana.

Laiks: 45 minūtes.

Resursi: tāfele, tāfeles krīts, situāciju apraksti.

Norises izklāsts:

  1. Informācija par to, kas ir spriedze, kādi ir spriedzes izpausmes veidi un kā tie ir saistīti ar dažādām dzīves situācijām skolā, dzīvē. Izklāsts, kas ir stresori (eksāmens, troksnis, uztraukums, negaršīgs ēdiens, laimests loterijā utt.).

Spriedze var izpausties dažādās reakcijās, piemēram, kā raudāšana, noslēgšanās sevī, kliegšana, smiešanās, lēkāšana. Cilvēks var nosarkt vai nobālēt, viņam var sākt trīcēt rokas, cilvēks var kliegt vai smieties, iesist otram, piedzerties, izsist logu, meklēt sarunas biedru u. c. Spriedzi pozitīvi pārvarēt palīdz prasmes atpūsties, meklēt sarunas biedru, kritiski domāt.

  1. Izmantojot „prāta vētras” metodi, dalībnieku uzdevums ir atcerēties un skaļi nosaukt dažādas spriedzes situācijas no savas ikdienas dzīves. Vadītājs spriedzes situācijas pieraksta uz tāfeles.
  2. Grupa tiek sadalīta trīs mazākās grupās. Katra grupa saņem situācijas lapu.
    • Vakar Aivars sastrīdējās ar savu draudzeni. Šķiroties draudzene pasaka, ka Aivars esot neglīts, briesmīgi ģērbjoties, neprotot uzvesties viņas draugu vidū.
    • Šodien Intai ir neveiksmju diena – no rīta viņa pazaudēja naudas maku ar visu kabatas naudu un diskotēkas biļeti. Piedevām saņēma negatīvu vērtējumu ieskaites darbā matemātikā.
    • Vakar vakarā Juris pārnāca mājās krietni vēlāk, nekā vecākiem bija solījis, ap pusnakti. Vecāki bija uztraukušies un sagaidīja Juri ar pārmetumiem. Tos neklātienē saņēma arī Jura draugs, kurš esot pamudinājis Juri aizkavēties.
  3. Grupas uzdevums ir pārrunāt šādus jautājumus (pierakstot uz lapas).
  1. Kā Aivars, Inta un Juris jutās šajā situācijā?
  2. Kāda varētu būt Aivara, Intas un Jura pozitīvā vai negatīvā reakcija (piemēram, aprunāties ar draugu, piedzerties, raudāt u. c.)?

Grupas dalībnieku reakcijas pieraksta uz tāfeles un pozitīvās pasvītro.

  1. Kādas prasmes būtu nepieciešamas, lai jaunietis minētajās situācijās izvēlētos pozitīvo risinājumu?

Grupas dalībnieku nosauktās prasmes vadītājs pieraksta uz tāfeles.

  1. Pārrunas grupā. Kādus es vēlos redzēt cilvēkus, pie kuriem varētu vērsties spriedzes situācijās pēc palīdzības?
  2. Atgriezeniskā saite. Pārrunas par ieguvumiem un līdzīgām situācijām viņu ikdienā, par situācijām, kuras pierakstītas uz tāfeles.
Show Buttons
Hide Buttons