Teoriju apgūst mājās, bet uzdevumus …

Foto: Maija Āboliņa-Tomsone.

Foto: Maija Āboliņa-Tomsone.

Lai skolēni mācītos labāk un patstāvīgi klasiskā klase ir jāaizstāj ar apgriezto. Skolēni nekavēs stundas, ja viņus “pabikstīs”, bet meditācija un kustības var palīdzēt savaldīt problēmbērnus un iesaistīt viņus stundu darbā. Inovācijas izglītībā tiek ieviestas lēni, un liela daļa no skolēnu radošuma tiek “izskolota ārā”, jo izglītības programmu veidotāji un pedagogi baidās kļūdīties.

Šādi un vairāki desmiti citi spilgti apgalvojumi izskanēja skolotāju bezmaksas apmācību programmas “Samsung Skola nākotnei” absolventu samitā. Tajā gandrīz 200 skolotāju no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas apguva inovatīvas mācību metodes un gatavojās jaunajam mācību gadam.

Tallinas Universitātes lektori Marina Kurvitsa un Juri Kurvitss iepazīstināja skolotājus ar tādu inovatīvu pedagoģijas scenāriju kā apgrieztā klase. Tā paredz, ka mājasdarbi un klases darbi tiek samainīti vietām. Līdz šim skolēni teoriju bija pieraduši klausīties un pierakstīt stundās, savukārt šī metode paredz, ka teoriju viņi apgūst mājās, skatoties video un citus tiešsaistes mācību materiālus, paralēli konsultējoties tiešsaistē ar skolotāju un klasesbiedriem. Turklāt skolā ierastais princips – skolotājs stāsta, un es pierakstu – tiek aizstāts ar skolēnu grupu darbu un uzdevumu pildīšanu kopā.

Ja skolēni regulāri kavē pirmo mācību stundu, motivējiet viņus ierasties laikus, dodot pirmās vietas rindā pēc pusdienām tiem, kuri ieradušies visātrāk. Skolēniem par labām sekmēm piešķiriet žetonus, kurus pēc tam var pārkonvertēt vienā brīvstundā. Šādu uz motivāciju balstītu pieeju sauc par bikstīšanu jeb nudging, ar kuru skolotājus “Samsung Skola nākotnei” absolventu samitā iepazīstināja bijušais izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis.

Pasākuma goda viesis Eiroparlamenta deputāts un profesors Artis Pabriks samitā runāja par spēcīgām izglītības tradīcijām Latvijā. Viņš ir pārliecināts, ka izglītība ir ceļš uz pārticību un joprojām viena no lielākajām investīcijām, ko neviens nevar atņemt. “Veidojot šo programmu, Samsung atjauno tās pamatvērtības, kas mūsu sabiedrībā un izglītības sistēmā ir bijušas jau 19. gadsimtā, bet tagad ir zudušas.

Viena no vērtībām ir sadarbība, kas ir pamatā daudziem veiksmīgiem uzņēmumiem, izglītības iestādēm un arī valstīm. Sadarbības lielākais ienaidnieks un šodienas izaicinājums ir egoisms, kas nogalina inovāciju, labklājību un attīstību,” uzsvēra Artis Pabriks.

Papildu informācijai:

Maija Āboliņa-Tomsone
“Samsung Skola nākotnei” programmas vadītāja Baltijā, m.abolina@samsung.lv

Comments are closed