Augsti attīstītas un jēgpilnas domāšanas veicināšanai piedāvājam papildinātu B. Blūma jautājumu paraugus
1.līmenis
- Kas, kā, kam ir (nav) (bija, būs)…?
- Kur ir (nav) (bija, būs)…?
- Kad, kā (ne)notika, (ne)notiks, (ne)notiek…?
- Kurš…?
- Kā mēs (ne)aprakstīsim, (ne)izteiksim, (ne)definēsim… ?
2.līmenis
- Kā mēs (ne)grupēsim…?
- Ko, kā mēs (ne)pretstatīsim…?
- Ar ko mēs (ne)salīdzināsim…?
- Par ko (ne)liecina…?
- Kā (ne)formulēsim galveno ideju par…?
- Kā mēs (ne)izskaidrosim…?
- Kā mēs (ne)apkoposim…?
3.līmenis
- Kā mēs (ne)lietojam, (ne)lietojām, (ne)lietosim…?
- Kādi (ne)būs piemēri…?
- Kā mēs (ne)atrisināsim problēmu, izmantojot…?
- Kā mēs (ne)pierādīsim, ka (ne)saprotam…?
- Kā mēs citādāk (ne)izplānosim, (ne)izteiksim, (ne)veidosim…?
- Kas (ne)būs, ja…?
- Ko (ne)ņemsim vērā, lai…?
- Kam (ne)pievērsīsim uzmanību, lai…?
4.līmenis
- Kādas daļas, saistības, sakarības, tēma, motīvs ir (nav)…?
- Kādas attiecības ir (nav) starp…?
- Kāpēc mēs (ne)uzskatām, ka…?
- Kādus secinājumus (ne)varam izdarīt par…?
- Kā (ne)klasificēsim, (ne)grupēsim…?
- No kā (ne)sastāv…?
- Kāda ir (nav) atšķirība starp…?
- Kā mēs (ne)pierādīsim…?
5.līmenis
- Kas (ne)notiks, ja…?
- Ko (ne)mainīsim, lai…?
- Kādas (ne)būs citas iespējas…?
- Ko mēs (ne)savienosim, (ne)apvienosim…?
- Kā mēs (ne)pielāgosim…?
- Kā mēs (ne)formulēsim…?
- Ko mēs (ne)darīsim, ja…?
6.līmenis
- Kāpēc mēs (ne)piekritīsim…?
- Cik (ne)nozīmīgs ir…?
- Kāds ir (nav) mūsu viedoklis…?
- Kāda ir (nav)vērtība…?
- Kā mēs (ne)vērtēsim…?
- Ko mēs ieteiksim…?
- Kāpēc (tas) ir (nav) labāk, nekā…?
- Balstoties uz zināmo, kā mēs (ne)izskaidrosim…?
- Kas ir (nav) nozīmīgāks par…?
Piemērs! “Lūdzu, atbildi uz 5. līmeņa 1.punktu (daudzpunktes vietā ievietojot attiecīgā mācību priekšmeta un attiecīgās tēmas atslēgvārdu(us)!
Veiksmi darbā, kolēģi!