Pieteikšanās: ka*******@pe******.lv 28320454
Programmas nosaukums. „Darbs ar pusaudžiem” (A) | |||||
Programmas mērķauditorija. Pedagogi, atbalsta un tehniskā personāla darbiniekiem | |||||
Programmas mērķis. Pilnveidot pedagogu profesionālo pilnveidi, prasmes, iemaņas un kompetences darbā ar pusaudžiem. | |||||
Programmas uzdevumi.
| |||||
Plānotie rezultāti. Ar praktisku vingrinājumu palīdzību apgūt dažādu veidu paņēmienus, kā attīstīt tādas prasmes, iemaņas un kompetences, kas pedagogiem nostiprinās izpratni par to, kas ir pusaudžu vecumposma attīstības īpatnības, kā tās rodas, kā tās atpazīt. | |||||
N.p.k. | Tematika ar īsu satura anotāciju | Stundu skaits | Īstenošanas formas, metodes, pārbaudes formas un metodes | Lektors (vārds, uzvārds) | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. | Pusaudžu vecumposma attīstības īpatnības. Pusaudžu problēmu iemesli. Sevis izzināšana kā viens no negatīvo emociju pārskatīšanas veidiem. Krīzes posmi. Subjektīvā atmiņa. Vecumposms kā izpausme. Pedagoga valodas lietojums un rīcība. | 1 | Tests, nepabeigtie teikumi, lekcija, grupu darbs, spēle ieradumu noteikšanai. Praktiskais uzdevums „Mans neapzinātais valodas lietojums”, nepabeigtie teikumi, lekcija, grupu darbs, spēle „Ātrais diktāts”, diskusijas | Kaspars Bikše | |
2. | Konfliktu cēloņi, bailes, trauksme un neziņa; faktori, kas provocē iekšējus un savstarpējus konfliktus. Negatīvo domu, nolūku un rīcības atklāšana, spēja tās atšķirt, atbrīvošanās, vingrinājumu pamatprincipi. Haoss kā pasaules izjūta, ko izraisa hormonu darbība un straujais augšanas process. Muskuļotie, augumā lielie. Tuklie. “Caurbiras”. Pusaudžu lomas un cīņa par līderību. | 1 | Vingrinājums „Pats no sevis”, pārrunas, diskusijas, nepabeigtie teikumi, lekcija, grupu darbs, videoieraksta demonstrēšana | Kaspars Bikše | |
3. | Straujais augšanas process. Ārējā izskata, defekta akcentēšana. Pusaudžu kūkums, neveiklums. Acu leņķis. Pretošanās aizliegums. Nav konkrētas vietas sociālajā struktūrā. Vilšanās, dusmas, depresija kā valdošā sistēma. “No kurienes pusaudžos tāds ļaunums?!” Psiholoģiskās rehabilitācijas iespējas. Meiteņu un zēnu atšķirīgā fiziskā un hormonālā attīstība. Atšķirīgā dzimumuzvedība. Meiteņu uzvedība pret zēniem. | 1 | Teksta uzdevums, praktiskais uzdevums „Pusaudžu vecumposma izpausmju noteikšana”, spēle „”Skats no malas”, nepabeigtie teikumi, lekcija, grupu darbs | Kaspars Bikše | |
4. | Maza bērna iekšējā motivācija. Sociālās salīdzināšanas pieeja. Sacensība gūst virsroku. Veiksminieku un neveiksminieku statuss (uzvarētāji un zaudētāji vieni un tie paši). Pašvērtības saglabāšana, tīšām netiecoties pēc sasniegumiem. Pusaudžu sociālā poza. Motivācija zudums, noslēgšanās sevī, draugu zaudēšana, domas par pašnāvību. Domāšanas blokāde. Neveiksmes kā brīdinājums, attieksmes maiņa pret tām, lai neizjustu sarūgtinājumu. Ļaunprātīga aprunāšana, tās ierobežošanas mehānismi. Liekulība, meli un glaimi; vingrinājumi pašvērtības paaugstināšanai; atbrīvošanās vingrinājumi no īgnuma un vilšanās. | 1 | Pārdomu teksts par aizkaitinājuma slēptajām izpausmēm, dusmu noteikšanas tests, pārrunas, nepabeigtie teikumi, lekcija, grupu darbs, spēle aizvainojumu ievirzīšana pozitīvā izpausmē. Praktisku situācijas izspēle „Es ļauno runu ielenkumā”, pārrunas, nepabeigtie teikumi, lekcija. | Kaspars Bikše | |
5. | Vainas izjūta, paškritika, sevis nosodīšana, nicinājums un naids pret sevi, tā līdzsvarošanas paņēmieni. Bailes, pašpārliecinātības trūkums, šaubas, nemiers un satraukums; konstruktīvās pieejas vingrinājumi. Žēlums, līdzjūtība, grūtsirdība, skumjas, depresija un nožēla; pašpalīdzības vingrinājumi. Viltus unikalitāte. Nemirstības ilūzija. Pusaudzis un pašnāvības. Taisnīguma ilūzija. Rupjības. Smēķēšana, alkohols. Zagšana. Datorspēles. Pusaudža apģērbs, pirsings, mati. | 1 | Teksta uzdevums un tests par neveiksminieka pazīmēm, zīmējums, „Saruna ar savu otro „Es” paņēmiens, nepabeigtie teikumi, lekcija, vingrinājums „Nekas nav atkarīgs no manis”. Vainas izjūtas noteikšanas tests, teksta uzdevums, praktiskais uzdevums paškritikas līmeņa noteikšanai, zīmējums „Naida slēpto izpausmju veidi”, pārrunas, diskusijas. Iztēles vingrinājumi, pašsuģestijas vingrinājumi, praktiskais vingrinājums „Mana atbrīvošanās no pāridarītāja. | Kaspars Bikše | |
6. | Savaldības un pieklājības vingrinājumi stresa situācijās. Asprātības un labestības vingrinājumi. Psiholoģiskās atbruņošanas vingrinājumi. Cieņas saglabāšanas vingrinājumi šķietami zaudētā situācijā. Inteliģences mērogošanas vingrinājumi. Kognitīvie vingrinājumi: pārprogrammēšanas plāns-shēma personiskās vēstures pārskatīšana un dzēšana un pārskatīšanas tehnika. Literatūra, atsauces, avoti. | 1 | Darba lapas, praktiskais vingrinājums „Pāridarījuma izpausmju noteikšana”, teksta uzdevums, nepabeigtie teikumi, videoierakstu demonstrēšana. Savaldības un pieklājības vingrinājumi. Asprātības un labestības vingrinājumi. Psiholoģiskās atbruņošanas vingrinājumi. Dž. Kelli personības konstruktu režģis, uzdevums „Saruna ar savu otro „Es”,, secinājumu veidošana, pārrunas, diskusijas un kopsavilkuma ilustrācija darba lapās. | Kaspars Bikše | |
KOPĀ | 6 |
Programmu var pieteikt pa tālr. 28320454