“Deviņus mēnešus gaidījām rindā pie psihiatra, lai saprastu diagnozi un virzienu, kurā strādāt. Tagad puikam ir četri gadi, bet attīstība kavēta, jo savlaicīgi nav saņemta palīdzība.” “Manai meitai autiskā spektra traucējumus (AST) konstatēja tikai 10 gadu vecumā, vedu pie vairākiem neirologiem, psihologiem un vietējās psihiatres, neviens speciālists neatklāja AST.” “Atnāk uz 1. klasi – viss kārtībā, papīri tīri, bet pastrādāt nevar. Tā vietā, lai mācītu bērnu, pusgadu, gadu meklējam problēmas iemeslu, sūtām pie dārgiem speciālistiem, uz terapijām. Atnāktu ar rekomendācijām, mācību darbs uzreiz būtu iespējams. Skolotājiem tomēr nav ne psihiatra, ne mediķa izglītības.” Šīs ir tikai dažas īsas atziņas, kas rāda, cik svarīgi bērniem jau agrīni konstatēt jebkādus traucējumus, lai atvieglotu dzīvi gan vecākiem, gan audzinātājiem bērnudārzā un vēlāk jau pedagogiem skolā.
Powered by WPeMatico