Māra kā Dieviete mums, latviešu sievietēm, ir ļoti svarīga, jo Viņa ir šīs zemes galvenā Dieviete. Viņa sievietēm palīdz atcerēties pašām sevi. Caur Māru mēs varam „iet” uz saskarsmi un sadarbību ar jebkuru mūsu planētas Dievieti – tātad Sievieti dievišķās vibrācijās.
Māra sevī apvieno četrus galvenos aspektus – Viņa ir gan Zemes dieviete, gan Ūdens dieviete, gan Uguns dieviete un arī Gaisa dieviete. Visās tautās šie aspekti ir bijuši zināmi, tikai nosaukti dažādos vārdos.
Mūsu zeme ir Māras zeme – šeit sievišķais ir pašos pirmsākumos – sievišķā zemē, sievišķā enerģijā…it kā tik vienkārši… taču ceļš pie dievietes ir pakāpenisks.
Kāds ir šis ceļš? Ceļš ir darbs un ikdienas garīgās prakses, piedošanas prakses, lepnības nolikšanas prakses, ego atbrīvošana… Jo, ja sieviete ir brīva no tā visa, viņa kalpo, viņa zina, viņa tic un viņa rada. Tad pazūd bailes par to, ka kaut kas pietrūks vai būs kaut kā citādāk nekā plānots. Viņa spēj vienlaicīgi dot un saņemt.
Tad, kad esam atcerējušās aizvien vairāk savu Gaismu, tad mēs varam pietuvoties savai dievišķajai sievišķībai. Un arī Zemes augšāmcelšanās var notikt caur sievieti un caur to, ka mēs arvien vairāk ar katru brīdi atceramies savu dievišķo sievišķību.
Maija Kadiķe
Māras zīme tiek attēlota kā vienādmalu trijstūris ar virsotni uz leju, tā piešķir pamatīgumu un drošību, kāzās nepieciešama zīme, lai savienība būtu auglīga.
Savukārt Māras krusts veidojas no pieciem zelta krustiņiem, izsakot gan pilnību, gan noslēgtību. Garīgā Dieva enerģija pārtop materiālajā enerģijā. Ir divi Māras krusti – slīpais un taisnais. Slīpais simbolizē vieliskās pasaules aktīvo, dinamisko stāvokli, taisnais simbolizē nedzīvo matēriju.
Lieta, kam uzvilkta šī zīme, simboliski tiek ziedota Mārai, pretī saņemot tās svētību un aizsardzību, tādēļ, cepot maizi, slīpo Māras krustu liek uz klaipiņiem. Taisnais Māras krusts veido aizsarglauku, to lieto aizsardzībai, apturētai kustībai, piemēram, saimniece pelnos uz nakti ievilka šo zīmi, lai oglītes saglabātos karstas līdz rītam.
Dievs ir pasaules tēvs, bet Māra pasaules māte, tos apvienojot, iegūst līdzsvaru.
Māra ir fiziskās, materiālās jeb vieliskās pasaules izpausme, izteikti pagāniska dievība. Simbolizē sievišķo enerģiju, mājas pavarda sargātāja, auglības, lopu, ražas devēja, arī zemes un pazemes valstības pārvaldniece.
Māra rūpējas par vieliskā apvalka došanu dvēselei, ir ciešā saistībā ar daudzām citām mātēm – vēja māti, meža māti, zemes māti, piena māti, jūras māti utt. Māra ir mūsu tautas egregora izpausme, aizbildne no smalkās pasaules. Māras zīme palīdz uzņemt zemes enerģiju.
Dabā Māru simbolizē mārpuķīte, mārīte, mārdadzis, melna čūska. Māras koks ir vītols, krāsa melnbalti raiba, tika attēlota kā vienkārši ģērbta sieviete.
Māras zīmi lieto aizsardzības un pārticības uguns rituālos, ugunskuru veidojot kā vienādmalu trijstūri ar virsotni uz leju. Palūdziet domās vai skaļi, lai Māra jūs sargā un palīdz nopelnīt naudu ikdienas vajadzībām. Zīmes centrā varat nolikt simbolisku ziedojumu, piemēram, maizi un medu.
Slīpo Māras krustu uzvelk maizei vai jebkuram ikdienā gatavojamam ēdienam, lai būtu sāta sajūta un svētība. Kā uzlīmi lieto pie ledusskapja, lai tajā vienmēr būtu viss ikdienā nepieciešamais. Materiālās pasaules dievības simboli lieliski noder uz vizītkartēm, veidlapām, biroju telpu interjerā. Protams, arī rotās ieliktā Māras zīme jūs sargās un piesaistīs pārticību, stabilitāti.
Dziedniecībā, lai ātrāk atveseļotos, ņem trīs sveces, krāsu izvēlas pēc vajadzības, izveido Māras zīmi – trijstūri ar galotni uz leju. Cilvēkam jāatrodas sēdus vai guļus zīmes centrā un saviem vārdiem jāizsaka lūgums. Šāda metode palīdz dziedināt fizisko ķermeni, jo Māra atbild par vielisko pasauli.
Lai Dievs, Laima un Māra ir ar mums!
Šorīt agri celdamās,
Trīs vārdiņus vien sacīju;
Mīļš Dieviņš, Laima, Māra,
Nāciet manim palīgā.
Avots: http://www.la.lv