Kaspara Bikšes un Māras Ozolas mācību grāmata klases stundām

Sīkākas ziņas par grāmatas iegādi: ka*******@pe******.lv; tālr. 26254215, 28320454

ka*******@pe******.lv

Cena: 20 eiro + piegādes izdevumi

Grāmatas mērķis ir skaidrot, kā skolotāji var:

  • Veicināt skolēna pastāvīgu un patstāvīgu pašaudzināšanas un pašizglītības treniņu mācību gada garumā
  • Ieaudzināt skolēnos pozitīvu attieksmi pret sevi, ģimeni, mācībām, skolu, klasesbiedriem, skolotājiem un valsti
  • Apgūt prasmi plānot un sasniegt pozitīvus mērķus, pārvaldīt savas emocijas un lietderīgi plānot savu laiku
  • Uzlabot savas uzvedības, sekmības un citu sasniegumu motivāciju, kā arī attīstīt veiksminieka domāšanu
  • Attīstīt sevī pozitīvu pārliecību un pašnovērtējumu, uzlabot attiecības ar ģimenes locekļiem, klasesbiedriem un skolotājiem

Lietojot mācību grāmatu klases stundās, skolotājiem tie palīdzēs skolēniem iemācīties saskatīt noderīgo un lietderīgo itin visā, kas no­tiek skolā. Praktiskie vingrinājumi ļaus netērēt enerģiju pār­dzīvojumiem, bet gan koncentrēties uz to, kas jāizprot un jāmaina mūsu domāšanā, attieksmē un uzvedībā.

Pildot uzdevumus,  tie jāpilda ar īpašu uzcītību. Regulāra uzdevumu izpilde izmainīs apziņu un attiecības ar klasesbiedriem, skolotājiem un apkārtējo notiekošo.

Katru izpildīto uzdevumu skolēni izpildīs šim nolūkam paredzētā burtnīcā. Regulāra uzdevumu izpilde ir efektīvs līdzeklis, kas palīdzēs izmainīt sevi, un tas nozīmē — arī pret apkārtējo pasauli- ģimeni, skolu, klasesbiedriem un skolotājiem. Tādēļ tie jāizpilda apzinīgi un regulāri!

Materiālos  sastapsimies ar pozitīviem padomiem, uzdevumiem, uzmundrinājumiem un vingrinājumiem. Tie dienu no dienas pozitīvi iedarbosies uz skolēnu domāšanu un uzvedību. Tie ļaus skolēniem vieglāk veidot pozitīvu pārliecību, celt savu pašapziņu, gūt lielāku mācīšanās un uzvedības motivāciju un apgūt veiksminieka domāšanu.

Uzdevumi, vingrinājumi, padomi un pamudinājumi nav jāatkārto no galvas kā dzejolis, pilnīgi pietiek ar to, ka katru dienu šķirsta pierakstu burtnīcu un regulāri ieraksta tajā prasīto. Smadzenes iegaumē visu, ko redz mūsu acis, pat ja mēs to neapzināmies. Ja regulāri izpildīs visus uzdevumus, skolēnu pašaudzināšanas un pašizglītības efekts palielināsies vairākas reizes.

Ievads pedagogiem.

Šī grāmata ir domāta kā palīgs dažādos audzināšanas darbos, gan strādājot individuāli, gan stundās, gan citādi. To izmantojot, rūpīgi jāpiemērojas skolēnu vajadzībām un īpatnībām. Skolēnu un jauniešu darba temps un sasniegumi noteikti būs stipri atšķirīgi, tāpēc ieteicams rosināt darbu pabeigt patstāvīgi. Protams, noteikti jārespektē viņu privātums un jāvairās no darba rezultātu (vai to trūkuma) publiskošanas. 

Cik skolēnu, tik likteņu un vajadzību. Šī grāmata derēs ierosmei, bet autori var dot arī dažus ieteikumus (kuriem, protams, nav obligāti sekot):

  1. Grāmatu izlasot, var salīdzināt to ar savu pieredzi un smelties iedvesmu turpmākajā darbā.
  2. Individuālās sarunās ar skolēniem var ieteikt gan grāmatu, gan atsevišķas nodaļas, it īpaši, ja jaunietis ir noslēgts un nelabprāt ielaižas sarunās ar pedagogiem.
  3. Grāmata ir izmantojama audzinātāja tiešajā darbā līdzīgi kā mācību grāmatas, ieskaitot atsevišķu fragmentu un uzdevumu kopēšanu.
  4. Grāmata ir izmantojama par pamatu atsevišķām audzināšanas stundām. Tad gan vajadzētu uzdot skolēniem individuālu laiku darba pabeigšanai un atļaut rezultātu paturēt noslēpumā.

Grāmatā ievērots caurviju princips, saistot psiholoģijas atziņas ar literatūras un folkloras piemēriem. Gadījumi no skolas dzīves ņemti no reālās pedagoģiskās prakses.

Ievads skolēniem.

Varbūt tu esi cilvēks, kas ik dienas draudzējas ar kādu grāmatu, bet varbūt mūc no tām pa gabalu. Tas nav svarīgi. Ja reiz lasi šīs rindas, tad esi nolēmis apzināti attīstīt sevi kā personību un kļūt par veiksmīgu cilvēku. Veiksmīgi cilvēki ir mierīgi un apmierināti. 

Būsim godīgi, cik nu to spējam. Mēs taču gribam mainīt sevi un savu dzīvi. Kārdinājums izlikties citu un pat savā priekšā labākam ir liels, bet tad taču mēs neko nepanāksim! Tāpēc – bez blēdībām!

Pildīsim uzdevumus rakstiski pēc iespējas vairāk, kaut gan tas var likties apgrūtinoši un reizēm šķiet, ka pilnīgi pietiek ar padomāšanu vajadzīgajā virzienā. Vārdi aizplūst, rakstītais paliek. Rakstot mēs palīdzam sev koncentrēties darbam un apkopot domas, kā arī spiežam paši sevi vairāk turēties pie saviem lēmumiem un solījumiem.

Grāmatu vari izmantot dažādi: 

  1. Vari lasīt visu no vietas un izmēģināt gandrīz visus ieteikumus. Tad gūsi vislielākos panākumus un vēlāk varēsi izvēlēties un paturēt sev vispiemērotākos vingrinājumus. 
  2. Vari izvēlēties sev visnepieciešamākās tēmas un uzdevumus, tā panākot vēlamo efektu. 
  3. Vari izlasīt un nedarīt neko. Tad nekas nemainīsies, bet tu vismaz zināsi, ka iespējams kaut ko mainīt un dzīvot arī citādi. 
  4. Vari pat nelasīt vispār un grāmatu kaut kur nobāzt, un gaidīt brīdi, kad būsi iekūlies patiešām lielās nepatikšanās.

Tā ir tava dzīve un tava izvēle. Viss patiešām ir tavās rokās.

Skolotāja Māra Ozola stāsta par grāmatu

Show Buttons
Hide Buttons
Cart