Izglītības programmu veidošanā par politiku ir svarīgi nodrošināt, ka mācību saturs ir objektīvs, izglītojošs un neitrāls. Šeit ir dažas vadlīnijas par to, ko skolās nevajadzētu mācīt par politiku, lai izvairītos no neobjektivitātes un iespējamām konflikta situācijām:
1. Politisko partiju propaganda
Skolām nevajadzētu veicināt jebkuras politiskās partijas vai kandidāta atbalstīšanu. Politisko partiju programmai un darbībai jābūt izskaidrotai objektīvi, sniedzot informāciju par visām galvenajām partijām bez priekšrocību piešķiršanas kādai konkrētai partijai.
2. Politiskā indoktrinācija
Izglītības programmās nevajadzētu iekļaut saturu, kas mēģina veidot skolēnu politiskos uzskatus vai pārliecību par labu kādai ideoloģijai vai politiskajai sistēmai. Skolēniem jādod iespēja veidot pašiem savus uzskatus, balstoties uz objektīvu informāciju un kritisko domāšanu.
3. Diskriminējošas un aizskarošas idejas
Nevajadzētu mācīt idejas vai uzskatus, kas veicina diskrimināciju, naidu vai neiecietību pret jebkuru cilvēku grupu, balstoties uz rasi, etnisko piederību, dzimumu, reliģiju, seksuālo orientāciju vai citiem līdzīgiem kritērijiem.
4. Nepamatotas teorijas un dezinformācija
Politikas mācību programmās nevajadzētu iekļaut nepamatotas teorijas, konspirāciju teorijas vai dezinformāciju. Informācijai jābūt balstītai uz faktiem un uzticamiem avotiem.
5. Personīgā skolotāju politiskā pārliecība
Skolotājiem vajadzētu atturēties no personīgās politiskās pārliecības paušanas klasē. Skolotājiem jābūt profesionāliem un jānodrošina neitrāla un objektīva mācību vide.
6. Vērtējoša attieksme pret valstu politiskajiem režīmiem
Mācību saturā nevajadzētu būt vērtējošiem vai stigmatizējošiem izteikumiem par konkrētu valstu politiskajiem režīmiem vai sistēmām. Informācijai jābūt balstītai uz faktiem un jānodrošina iespēja skolēniem pašiem veidot kritisku viedokli.
7. Nepiemērotu politisko notikumu apspriešana
Politikas mācībās nevajadzētu detalizēti apspriest notikumus, kas ir pārāk sarežģīti, sensitīvi vai nepārprotami saistīti ar traumatiskiem notikumiem. Diskusijām jābūt piemērotām skolēnu vecumam un emocionālajai attīstībai.
Ievērojot šīs vadlīnijas, skolās var nodrošināt objektīvu un izglītojošu mācību vidi, kur skolēni var apgūt politikas pamatus un attīstīt kritisko domāšanu bez nevajadzīgas ietekmes vai manipulācijas.