Kā rīkoties skolotājam, ja izglītojamie mācību stundu laikā lieto rupjības

Kā rīkoties skolotājam, ja izglītojamie mācību stundu laikā lieto rupjības

Ja skolotājs saskaras ar situāciju, kurā izglītojamie mācību stundu laikā lieto rupjības, ir svarīgi rīkoties izlēmīgi un efektīvi, lai uzturētu pozitīvu un respektablu mācību vidi. Šeit ir dažas darbības, kuras skolotājs var veikt:

1. Iestatīt skaidrus noteikumus un sekas

  • Noteikumu noteikšana: Sākot mācību gadu vai jaunu tēmu, pārliecinieties, ka visi izglītojamie saprot klases noteikumus, kas aizliedz rupjību lietošanu. Noteikumus var pierakstīt un izlikt redzamā vietā klasē.
  • Sekas: Skaidri izklāstiet sekas par noteikumu pārkāpumiem, piemēram, brīdinājumi, saziņa ar vecākiem vai skolas administrāciju.

2. Uzreiz reaģēt

  • Reaģēšana uz vietas: Kad tiek dzirdētas rupjības, nekavējoties reaģējiet. Piemēram, varat mierīgi un stingri pievērst uzmanību izglītojamajam un lūgt viņu pārtraukt. Svarīgi ir būt konsekventam un nelietot pašam agresīvu vai rupju valodu.
  • Privāta saruna: Pēc stundas beigām varat sarunāties ar izglītojamo privāti, lai izskaidrotu, kāpēc viņa uzvedība nav pieņemama un kādas būs sekas, ja tā turpināsies.

3. Pozitīva uzvedības pastiprināšana

  • Apbalvojumi: Uzslavējiet izglītojamos par pieklājīgu valodu un uzvedību. Tas var veicināt pozitīvas uzvedības pastiprināšanu.
  • Uzvedības punktu sistēma: Izveidojiet sistēmu, kurā izglītojamie var saņemt punktus par pozitīvu uzvedību, kurus var apmainīt pret noteiktām priekšrocībām vai balvām.

4. Uzvedības vadības stratēģijas

  • Sociālās prasmes mācības: Iekļaujiet mācību stundās nodarbības par sociālajām prasmēm un emocionālo inteliģenci, lai izglītojamie saprastu pieklājīgas saziņas nozīmi.
  • Konfliktu risināšanas tehnika: Māciet izglītojamiem konfliktu risināšanas prasmes, kas palīdzēs viņiem atrisināt nesaskaņas bez rupjību lietošanas.

5. Sadarbība ar vecākiem un skolas administrāciju

  • Vecāku iesaistīšana: Ja rupjību lietošana turpinās, informējiet vecākus un izskaidrojiet situāciju. Kopīgi izstrādājiet plānu, kā uzlabot izglītojamā uzvedību.
  • Administrācijas atbalsts: Ja situācija kļūst nopietna, sazinieties ar skolas administrāciju, lai iegūtu papildu atbalstu un resursus.

6. Personīgās struktūras un profesionālā attīstība

  • Pašattīstība: Piedalieties profesionālās attīstības kursos, kas koncentrējas uz klases vadības un uzvedības vadības prasmēm.
  • Kolēģu atbalsts: Konsultējieties ar kolēģiem un dalieties pieredzē, lai uzzinātu, kā viņi risina līdzīgas situācijas.

Šie soļi palīdzēs nodrošināt, ka skolotājs var tikt galā ar rupjību lietošanu klasē un veicināt pozitīvu un produktīvu mācību vidi.

Show Buttons
Hide Buttons
Cart