Skolotāju izdegšana ir hroniska izsīkuma stāvoklis, kas rodas pēc ilgstošiem stresa periodiem

Skolotāju izdegšana rodas, kad milzīgs stress padara cilvēkus fiziski un garīgi noguruši. Tie, kas strādā izglītības jomā, pilda prasīgas lomas, un viņu pienākumi skolā bieži tiek pārnesti uz ārpusi. Tā kā viņi ir uzticīgi studentiem, daudzi skolotāji neievēro viņu vajadzību pēc pašaprūpes un atpūtas. Savukārt viņiem var rasties izdegšanas simptomi, piemēram, depresija, aizkaitināmība vai pesimisms.

Kas ir skolotāju izdegšana?

Skolotāju izdegšana ir hroniska izsīkuma stāvoklis, kas rodas pēc ilgstošiem stresa periodiem, galvenokārt izglītības jomas prasīgā rakstura dēļ. Skolotāji sniedz saviem skolēniem ikdienas atbalstu un norādījumus, bieži vien kaitējot viņu garīgajai veselībai un pašaprūpei.

Turklāt sistemātiskas cerības attiecībā uz standartizētu testēšanu, lielu darba slodzi un sliktu skolu finansējumu var saasināt izdegšanas simptomus. Galu galā šis nogurums seko pedagogiem mājās un ir galvenais skolotāja profesijas pamešanas iemesls.

Cik izplatīta ir skolotāju izdegšana?

Daži pētījumi liecina, ka 20-30% skolotāju ir vidēji augsts vai augsts izdegšanas līmenis. 1 Daudzi ziņo, ka ikdienas atbalsta un norādījumu sniegšana skolēniem, palīdzot viņiem pārvarēt neapmierinātību ar skolas darbiem un radīt viņiem drošu vietu, var būt emocionāli nogurdinoši, galu galā liekot pamatu izdegšanai.

Skolotāju izdegšanas simptomi

Skolotāju izdegšana var izpausties dažādos veidos, taču daudzi pedagogi piedzīvo paaugstinātu aizkaitināmību , vāju koncentrēšanos un trauksmi. Viņi var cīnīties ar smadzeņu miglu , kas samazina nodarbību plānošanas vai izpildes efektivitāti. Daži var šķist sarkastiski vai ciniski, sazinoties ar vecākiem vai skolēniem. Lai gan simptomi atšķiras, vienkārši labojumi nevar novērst garīgo un fizisko izsīkumu, kas saistīts ar izdegšanu.

Skolotāju izdegšanas simptomi var ietvert:

  • Fiziskais un garīgais izsīkums
  • Miega problēmas
  • Intensīvas rūpes, kas saistītas ar darbu vai studentiem
  • Nespēja “izslēgt” pēc darba
  • Hronisks nogurums
  • Atkārtoti aizmirstības periodi
  • Darba dienās pamostos ar baiļu sajūtu
  • Problēmas ar koncentrēšanos
  • Paaugstināta vai samazināta ēstgriba vai svars
  • Neefektivitātes sajūta
  • Trauksme
  • Eksistenciālas bailes vai trauksme
  • Aizkaitināmība un emocionāla labilitāte

Skolotāju izdegšanas pazīmes

Simptomi ir ļoti svarīgi, lai atpazītu un risinātu izdegšanu, taču daudzi skolotāji mēdz internalizēt negatīvās jūtas. Tāpēc citi var nepamanīt cīņas zem virsmas. Tomēr pedagogi var izrādīt smalkas pazīmes, kas norāda uz izdegšanu, piemēram, paaugstinātu cinismu pret savu darbu vai izvairīšanos no sociālās palīdzības. Viņi var šķist vairāk noslēgti nekā parasti vai izrādīt nelielu interesi par saviem skolēniem.

Tālāk ir norādītas izplatītākās skolotāja izdegšanas pazīmes:

  • Pašpārliecinātība: Pārliecība un pašpārliecinātība savā darbā prasa emocionālu enerģiju. Skolotājiem, kuri cīnās ar izdegšanu, var rasties grūtības, lai redzētu savu pūļu vērtību vai šaubos par spēju atbalstīt savus skolēnus.
  • Cinisms: Pesimistisks vai cinisks skatījums uz darbu var liecināt par garīgās, fiziskās un emocionālās enerģijas samazināšanos, kas nepieciešama atbalsta un izglītības nodrošināšanai.
  • Motivācijas vai aizraušanās trūkums: Apātija un slikta saikne ar darbu var veicināt motivācijas trūkumu. Daži skolotāji, kas iestrēguši izdegšanā, var arī zaudēt mīlestību pret izglītību.
  • Sociālā izstāšanās: samazināts emocionālais joslas platums no izdegšanas var likt skolotājiem atteikties no citiem mācībspēkiem, darbiniekiem un studentiem.
  • Paaugstināta emocionālā disregulācija: ik pa laikam censties saglabāt mieru ar garastāvokļiem, traucējošiem vai nepaklausīgiem bērniem ir normāli. Tomēr bieža vai intensīva aizkaitināmība, skumjas vai dusmas var liecināt par emocionālu izsīkumu un samazinātu empātiju, kas pavada izdegšanu.

Kas izraisa skolotāju izdegšanu?

Skolotāju stress un izdegšana var attīstīties daudzu iemeslu dēļ, piemēram, milzīgas darba slodzes un minimālu pārtraukumu dēļ, lai apmierinātu personīgās vajadzības. Arī pedagogi bieži jūtas neatbalstīti no administratoru, kolēģu un pat ģimenes locekļu puses, kuri var kritizēt vai devalvēt viņu darbu. Šie faktori var radīt pārmērīgu stresu pārslogotiem skolotājiem, tādējādi izraisot izdegšanu.

Iespējamie skolotāju izdegšanas cēloņi ir:

  • Slikts skolas finansējums: nepietiekams finansējums var apgrūtināt piekļuvi resursiem, kas nepieciešami darba slodzes līdzsvarošanai vai atvieglošanai. Skolotāji var izmantot savu naudu, lai palīdzētu viņiem veikt savu darbu, bieži izraisot finansiālu stresu .
  • Darbs ar sarežģītiem vecākiem: skolotāji bieži mijiedarbojas ar sarežģītiem un emocionāliem vecākiem, kas var iztukšot viņu emocionālo enerģiju, pacietību un empātiju.
  • Rīcība skolēniem ar uzvedības problēmām: Atbildība par skolēniem ar uzvedības problēmām var izraisīt emocionālu izsīkumu.
  • Liela darba slodze: pirms izdegšanas var būt liela un nereāla darba slodze. Skolotājiem var šķist, ka viņu vajadzības ir pakārtotas viņu pienākumiem, atstājot maz laika atpūtai.
  • Jūtas nenovērtēts vai nenovērtēts: atzinības trūkums darbā var likt skolotājiem justies kā viņu darbam nav nozīmes.
  • Cerību un grafiku maiņa: pastāvīgi mainīgas cerības un grafiki darbā neļauj nervu sistēmai atrast drošību situācijā un rutīnā. Paredzamības trūkums var likt ķermenim justies nedroši un nestabili, kas bieži vien rada priekšnoteikumus skolotāja izdegšanai.
  • Augstas emocionālās prasības: bērni mācās regulēt savas emocijas, attīsta autonomiju un izpēta savas stiprās puses skolā. Lai palīdzētu studentiem orientēties šajās lielajās pārmaiņās, ir nepieciešama ievērojama emocionālā enerģija. Skolotājiem var rasties grūtības līdzsvarot šos līmeņus, kas galu galā noved pie izdegšanas.
  • Patstāvības trūkums: mazas autonomijas sajūta darbā var būt nomākta. Skolotājiem var šķist, ka viņu ieguldījumam nav nozīmes visai sistēmai.

Skolotāju izdegšanas ietekme uz skolēniem

Izdegšana ietekmē gan skolotājus, gan viņu skolēnus, jo mācīšanai ir raksturīgs attiecību raksturs. Pedagogiem, kas piedzīvo izdegšanu, var būt grūti mācīt efektīvi, pārvaldīt savas klases un risināt sarežģītas situācijas. Galu galā viņu skolēni cieš atbalsta, iesaistīšanās un struktūras trūkuma dēļ.

Neapstrādātas skolotāju izdegšanas iespējamās sekas ir šādas:

  • Bieža kavēšanās vai stundu izlaišana: skolēni var izlaist nodarbības vai skolu vispār, ja klasē jūtas saspringta vai emocionāli nedroša.
  • Klases pārvaldības trūkums: skolotājiem ar samazinātu emocionālo joslas platumu ir mazāk enerģijas, lai pārvaldītu savas klases. Šis haoss samazina efektīvas mācīšanās un studentu atbalsta iespējas.
  • Samazināta mācīšanās: izdegušiem skolotājiem var būt grūtības reģistrēties studentiem un nodrošināt viņiem resursus, lai apgūtu materiālu. Dažreiz izdegšanas dēļ skolotāji var atstāt savu amatu mācību gada laikā, kas var izraisīt turpmākus traucējumus.
  • Paaugstināts stresa līmenis: Pētījumi liecina, ka izdegšanai ir lipīga pārnešanas ietekme uz skolēniem, jo ​​skolēniem ir augstāks kortizola līmenis, kad viņus māca skolotāji, kuri cīnās ar simptomiem. 2
  • Samazināta emocionālā regulēšana: bērni var labāk regulēt savas emocijas, ja pieaugušie kopā ar viņiem regulē un modelē atbilstošu uzvedību. Skolotāji, kuri ir iestrēguši izdegšanā, var izrādīt neveselīgas emocionālas reakcijas pret skolēniem, tādējādi ietekmējot viņu audzēkņu spēju izstrādāt pozitīvas pārvarēšanas stratēģijas.

Kā novērst skolotāju izdegšanu

Novērst skolotāju izdegšanu nozīmē atzīt savu pieredzi un mācīties, kā tikt galā, kad esat nomākts . Pedagogi var izmantot daudzas stresa pārvaldības metodes un prakses, lai palīdzētu palielināt garīgo enerģiju , cīnoties ar spēku izsīkumu. Turklāt skolotāju aizstāvība var veicināt iespēju nostiprināšanu un palīdzēt radīt sistēmiskas pārmaiņas viņu skolās vai rajonos.

Šeit ir 9 veidi, kā novērst skolotāju izdegšanu:

1. Padariet apzinātību par ikdienas praksi

Uzmanība mudina cilvēkus iesaistīties regulārā garīgā “reģistrācijā”. Šāda prakse var palīdzēt samazināt dažādu garīgās veselības stāvokļu simptomus, tostarp skolotāju izdegšanu. 3 Skolotāji iemācās atzīt iekšējo pieredzi, pirms tā kļūst nepārvarama.

Piemēram, ir grūti apsvērt savas vajadzības, ja viņi ir pārāk ieplānoti, pārslogoti un pārlieku uzņemti. Tomēr ātra “garīgā inventarizācija” ir solis pareizajā virzienā, lai nodrošinātu, ka skolotāji arī turpmāk jūtas līdzsvaroti un pašatbalstīti.

2. Regulāri vingrojiet vai veiciet fiziskas aktivitātes

Lai mazinātu skolotāju izdegšanu, obligāti jārada fiziska izeja no stresa. Vingrojumi noņem ķermeni no stresa neatkarīgi no tā, vai ir ātra pastaiga pusdienlaikā vai svara celšanas sesija pēc darba. Skolotāji var pat iekļaut kustību savās ikdienas gaitās ar skolēniem, ļaujot pārtraukumiem pie galda, stiepšanās vai jogas nodarbības.

3. Izveidojiet kopienu

Sazināšanās ar citiem ļauj jums izpētīt savu individualitāti vai līdzjūtību ar citiem, kuri to saprot. Ja ir gan “grupā” (citi skolotāji), gan “ārpus grupas” (cilvēki ārpus tavas profesijas), tas var palīdzēt jums izveidot atbalsta tīklus un identitāti, kas ir nošķirta no jūsu darba.

4. Sargieties no lipīga negatīvisma

Veidojot kopienu, uzmanieties no izdegšanas infekcijas. 4 Tā kā cilvēki ir sabiedriskas būtnes, mēs esam īpaši uzņēmīgi pret pozitīvām vai negatīvām emocijām. Atrodiet uzmundrinošus kolēģus un pievienojiet tos savam lokam, lai novērstu emocionālu izdegšanu . Un otrādi, uzmanieties no tiem, kas regulāri pazemina mācībspēku morāli, koncentrējoties uz to, kas ir nepareizi, nevis uz to, kas darbojas.

5. Nosakiet stingras iekšējās un ārējās robežas

Nosakiet sev saprātīgus termiņus. Ievērot plānu ir labi, taču, izvairoties kļūt par tik stingru, jūs jūtaties ieslodzīts. Kopā ar vecākiem un kolēģiem nosakiet robežas, kad un kā viņi var ar jums sazināties. Apsveriet iespēju mācību gada sākumā izveidot un koplietot oficiālu dokumentu, kurā izklāstītas piemērotas komunikācijas metodes, iesaistīšanās un diskusiju tēmas.

6. Atpūta un relaksācija

Skolotāju izdegšana var viegli iezagties mājas dzīvē, jo pienākumi nebeidzas skolā. Pedagogi joprojām vērtē darbus, formulē uzdevumus vai sadarbojas ar vecākiem pēc stundām. Tāpēc ir svarīgi skaidri nošķirt darbu un mājas.

Apsveriet iespēju apvienot “mājasdarbus” vienā telpā mājā vai noteiktā laika blokā. Jūs varat izjust spiedienu, lai saglabātu produktīvu darbu, bet atpūtai ir izšķiroša nozīme vispārējās labsajūtas nodrošināšanā, jo īpaši, lai novērstu izdegšanu.

7. Pieņemt izaugsmes domāšanas veidu

Uztverot katru dienu kā iespēju sākt no jauna, skolotāji var novērst izdegšanu . Izaugsmes domāšanas veida pieņemšana ir līdzjūtība pret sevi, kas ļauj viņiem sniegt sev tādu pašu žēlastību un līdzjūtību, ko viņi piedāvā studentiem. 5 Šai emocionālajai pašaprūpei jākļūst par ikdienas sastāvdaļu.

8. Regulāri apmeklējiet garīgās veselības dienas

Regulāru garīgās veselības dienu plānošana un ievērošana var mazināt mācīšanas spiedienu. Dažiem var šķist grūti ņemt pārtraukumus, taču skolotāji var izmantot šīs dienas, lai rūpētos par savu veselību, dotos uz randiņu vai nodarbotos ar patīkamām aktivitātēm. Atcerieties, ka garīgās veselības dienu pieprasīšana darbam, nevis pašapkalpošanās tikai palielinās izdegšanas risku.

9. Nosakiet skolotāju izdegšanas agrīnās brīdinājuma pazīmes

Jūs varat noķert un novērst skolotāju izdegšanu, pirms simptomi pasliktinās, ja saprotat brīdinājuma zīmes. Pievērsiet uzmanību tam, kad no rītiem jūtaties noguris, satraukti, kad skola tiek atcelta, vai aizkaitināmība par sīkumiem. Šī pieredze norāda uz nepieciešamību atkāpties, pārvērtēt savu grafiku un strādāt, lai mazinātu stresu.

BetterHelp ir vairāk nekā 20 000 licencētu terapeitu, kas nodrošina ērtu un pieejamu tiešsaistes terapiju. BetterHelp cena sākas no USD 65 nedēļā. Veiciet bezmaksas tiešsaistes novērtējumu un sameklējiet sev piemērotāko terapeitu.

Kā pārvaldīt skolotāju izdegšanu

Ja šobrīd jūtaties satriekts un izsmelts, varat veikt pasākumus, lai izvairītos no izdegšanas simptomu pasliktināšanās. Lai gan ikviens izdegšanu piedzīvo atšķirīgi, ļoti svarīgi ir praktizēt līdzjūtību pret sevi un pacietību. Ļaujiet savām emocijām pāriet, vienlaikus novēršot jebkādu kaunu, kas ar tām saistās. Skolotāju izdegšana var šķist nepārvarama, taču atbalsts ir pieejams, kad jūs tiekat galā un mācāties pārvaldīt.

Esiet laipns pret sevi

Pieredzot skolotāju izdegšanu, pašapkalpošanās ir ļoti svarīga. Jums var būt kauns par saviem simptomiem, īpaši, ja iepriekš esat uzrādījis augstu darba izpildes līmeni. Izpratne par to, ka izdegšana ir patiesa pieredze, palīdzēs jums veicināt līdzjūtību pret sevi.

Pastāstiet savam vadītājam

Apsveriet iespēju paziņot savam vadītājam, kad strādājat ar skolotāju izdegšanu. Viņiem var būt ieteikumi vai plāns jūsu simptomu pārvaldībai profesionālajā līmenī. Dažreiz tie var palīdzēt samazināt darba uzdevumus vai noteikt to prioritāti. Turklāt viņu atbalsts var apstiprināt jūsu pieredzi un mazināt kaunu, ko jūs varētu justies par izdegšanu.

Izvērtējiet savas darba slodzes samazināšanas iespējas

Skolotāju izdegšanas laikā ir svarīgi samazināt darba slodzi. Sāciet ar prioritāšu noteikšanu, nevajadzīgo darbu samazināšanu vai uzdevumu deleģēšanu. Pārvaldot dažādus mācīšanas aspektus, varat arī lūgt saviem kolēģiem vai vadītājiem padomus un trikus. Jebkurā gadījumā koncentrējieties uz to, lai atvieglotu savu pedagoga dzīvi, lai jūs varētu būt klātesošāks, līdzsvarotāks un veselāks citās jomās.

Terapija skolotāju izdegšanai

Garīgās veselības speciālists var palīdzēt novērst izdegšanas simptomus, sliktu garastāvokli vai pastāvīgu trauksmi. Jūs pazīstat sevi labāk nekā jebkurš cits — uzdodot sev jautājumu, vai jums varētu būt nepieciešama terapija, iespējams, jūs varētu gūt labumu no atbalsta!

Apsveriet iespēju apmeklēt terapeitu, kas specializējas uz trauksmi, uz apzinātību balstītu līdzjūtību pret sevi vai uz ķermeni balstītām pieejām izdegšanas dziedināšanai (piemēram, sensoromotorā, polivagālā teorijā). Turklāt tādas pieejas kā pieņemšanas un saistību terapija (ACT) var būt noderīgas, risinot problēmas, kas saistītas ar skolotāju izdegšanu.

Lai saņemtu palīdzību atrast pareizo terapeitu , kas atbilst jūsu vajadzībām, lūdziet savam primārās aprūpes ārstam vai mīļotajam nosūtījumu vai konsultējieties ar tiešsaistes terapeita direktoriju, lai sakārtotu pēc specialitātes un apdrošināšanas seguma.

“Skolotāju izdegšanu bieži ir grūti atzīt un pārvarēt. Tomēr jūs varat iedrošināt sevi risināt sistēmiskās problēmas, kas saistītas ar profesiju izglītībā, rūpīgi pievēršot uzmanību savai iekšējai pieredzei, meklējot skolotāja izdegšanas pazīmes, mācību rīkus stresa pārvarēšanai un iesaistoties pašaprūpē. Atcerieties, ka jūs neesat viens.”

 

Tērzētava
Ielādē tērzētavu...
Our Facebook Page
Show Buttons
Hide Buttons
Cart