Pedagoģiskā psiholoģija un tās izmantojums izglītības darbā no 6 līdz 36stundām – pēc izvēles

Programmas struktūra un saturs:

1. Modulis: Pedagoģiskās psiholoģijas pamati

(6 stundas)
Šajā modulī pedagogi iepazīsies ar pedagoģiskās psiholoģijas pamatprincipiem un nozīmi izglītības procesā.

  • Tēmas:
    • Pedagoģiskās psiholoģijas definīcija un jēdziens.
    • Skolēnu izziņas procesi (uztvere, domāšana, uzmanība, atmiņa, iztēle).
    • Emociju un motivācijas nozīme mācību procesā.
    • Skolēnu personības attīstības psiholoģiskie aspekti.
  • Praktiskais darbs:
    • Diskusija par pedagoģiskās psiholoģijas piemēriem mācību procesā.
    • Grupas darbs – uzdevumi, kas veicina izpratni par skolēnu uzvedības analīzi.

2. Modulis: Skolēnu vecumposmu attīstības psiholoģija

(8 stundas)
Šis modulis palīdzēs pedagogiem labāk izprast dažādu vecumposmu skolēnu psiholoģiskās īpatnības un attīstības posmus.

  • Tēmas:
    • Bērna attīstības posmi un īpatnības: pirmsskolas vecums, sākumskolas vecums, pusaudžu vecums, jauniešu vecums.
    • Kognitīvās attīstības teorijas (Vigotskis).
    • Emocionālā un sociālā attīstība dažādos vecumos.
    • Skolēnu mācīšanās stilu un intelektuālo spēju atšķirības.
  • Praktiskais darbs:
    • Gadījumu analīze par dažādu vecumposmu skolēnu psiholoģiskajām īpatnībām.
    • Diskusija par izaicinājumiem darbā ar dažāda vecuma skolēniem.

3. Modulis: Motivācijas psiholoģija un mācīšanās process

(8 stundas)
Pedagogi iemācīsies atpazīt un stiprināt skolēnu motivāciju, kā arī efektīvi izmantot motivējošas pieejas mācību procesā.

  • Tēmas:
    • Motivācijas teorijas un to nozīme izglītības procesā (Maslova, Hercberga, pašnoteikšanās teorija).
    • Iekšējā un ārējā motivācija.
    • Motivācijas veicināšana un tās uzturēšana mācību procesā.
    • Kā efektīvi motivēt dažāda vecuma un spējām skolēnus.
  • Praktiskais darbs:
    • Motivācijas stratēģiju izstrāde konkrētiem skolēniem.
    • Diskusija par pozitīvas un negatīvas motivācijas ietekmi uz skolēnu uzvedību un mācīšanās rezultātiem.

4. Modulis: Uzvedības regulēšana un emociju vadība klasē

(6 stundas)
Pedagogi apgūs metodes, kā pārvaldīt un regulēt skolēnu uzvedību, kā arī nodrošināt emocionāli atbalstošu vidi klasē.

  • Tēmas:
    • Skolēnu uzvedības iemesli un modeļi.
    • Pozitīva disciplīna un tās ieviešana.
    • Emocionālā inteliģence un tās nozīme skolēnu attiecībās.
    • Konfliktu risināšanas stratēģijas klasē.
  • Praktiskais darbs:
    • Uzvedības regulēšanas plāna izveide.
    • Emociju vadības vingrinājumi klasē – scenāriju izspēle.

5. Modulis: Pedagoga loma un pašregulācija

(4 stundas)
Šajā modulī pedagogi pievērsīs uzmanību savai lomai izglītības procesā, kā arī attīstīs pašregulācijas un stresa pārvaldības prasmes.

  • Tēmas:
    • Pedagoga pašrefleksija un pašattīstība.
    • Pedagoga emocionālā veselība un izdegšanas novēršana.
    • Stresa pārvaldības tehnikas.
    • Profesionālās attīstības ceļi un mūžizglītība.

6. Modulis: Grupas dinamika un sadarbība mācību procesā

(4 stundas)
Pedagogi mācīsies, kā efektīvi veidot sadarbību starp skolēniem un grupas dinamiku klasē.

  • Tēmas:
    • Grupas dinamika un tās loma mācību procesā.
    • Sadarbības un konkurences līdzsvars klasē.
    • Efektīvas komunikācijas metodes.
    • Grupas darbu organizēšana un vadība.

Noslēguma izvērtējums un refleksija

(2 stundas)
Programmas noslēgumā pedagogiem būs iespēja novērtēt savu mācību progresu, dalīties atziņās un izveidot turpmākās darbības plānu.

  • Refleksija par iegūtajām zināšanām un prasmēm.
  • Atgriezeniskā saite par programmu.

Mācību metodes:

  • Lekcijas un diskusijas.
  • Grupas darbs un gadījumu analīze.
  • Praktisko uzdevumu risināšana.
  • Refleksija un pašrefleksija.

Programmas rezultāti:

Pedagogi būs ieguvuši padziļinātu izpratni par pedagoģiskās psiholoģijas aspektiem un pratīs efektīvāk pielietot psiholoģijas teorijas ikdienas darbā ar skolēniem. Viņi spēs veiksmīgāk motivēt skolēnus, pārvaldīt uzvedību klasē un veidot emocionāli atbalstošu mācību vidi.


Sertifikāts: Dalībniekiem pēc kursu beigšanas tiks izsniegts sertifikāts par pedagoga profesionālās kompetences pilnveidi 36 stundu apjomā.

Maksājums

Latvijas Psiholoģijas muzejs

Reģistrācijas numurs: 40008208790

Swedbank HABALV22

LV66HABA0551039576672 

Zīļu iela 15-6, Baldone, Ķekavas novads, LV-2125 

Maksājuma mērķī jānorāda maksātāja vārds un uzvārds, kompetences programmas nosaukums, datums un stundu skaits

Maksa

3.10 par stundu/kredītpunktu

Pieteikšanās

E-pastā: kanceleja@pedagogs.lv

Tālruņa numuri: 28320454; 26254515

 

 

Tērzētava
Ielādē tērzētavu...
Our Facebook Page
Show Buttons
Hide Buttons
Cart