Profesionālās kompetences pilnveides programma “Bērnu emociju atpazīšana un vadīšana” – no 6 līdz 36 stundu apjomā

Bērnu emociju atpazīšana un vadīšana

Profesionālās kompetences programma pirmsskolas pedagogiem: Bērnu emociju atpazīšana un vadīšana

Programmas nosaukums: Bērnu emociju atpazīšana un vadīšana

Mērķauditorija: Pirmsskolas pedagogi

Programmas apjoms: 6 līdz 36 stundas (modulāra struktūra, kas pielāgojama atbilstoši izglītības iestādes vajadzībām)

Programmas mērķis:

Veicināt pirmsskolas pedagogu profesionālās kompetences, attīstot spēju atpazīt un vadīt bērnu emocijas, lai sekmētu pozitīvu emocionālo attīstību, uzvedības pārvaldību un sociāli emocionālās prasmes pirmsskolas vecuma bērniem.

Satura apraksts:

1. Ievads emocionālajā attīstībā un tās nozīme bērna dzīvē (6 stundas)

  • Emocionālās attīstības nozīme pirmsskolas vecumā.
  • Emociju veidi un to ietekme uz bērna uzvedību.
  • Smadzeņu attīstība un emocijas: Kā emocijas ietekmē mācīšanās un attīstības procesus bērnībā.
  • Emociju ietekme uz sociālajām attiecībām un komunikāciju grupā.

2. Bērnu emociju atpazīšana un izpratne (6–12 stundas)

  • Emociju atpazīšanas metodes pirmsskolas vecuma bērniem.
  • Neverbālās komunikācijas pazīmes emociju atpazīšanai (mīmika, ķermeņa valoda).
  • Runas un uzvedības signāli, kas norāda uz emocionālajām reakcijām.
  • Empātijas attīstība pedagogiem: Kā labāk izprast bērnu emocionālās vajadzības.
  • Praktiski piemēri un aktivitātes, kas palīdz atpazīt bērnu emocijas (spēles, lomu spēles).

3. Emociju vadīšana pirmsskolā (12–18 stundas)

  • Pozitīva emociju vadīšanas stratēģijas pirmsskolā.
  • Problēmu risināšanas un uzvedības pārvaldības tehnikas, izmantojot emocionālo regulāciju.
  • Kā iemācīt bērniem emociju pašregulāciju: Tehnikas un metodes (elpošanas vingrinājumi, paužu izmantošana, “sajūtu burbuļi” u.c.).
  • Klusuma un miera tehnikas kā rīki, lai palīdzētu bērniem nomierināties stresa situācijās.

4. Grupu un individuālo emociju vadība (18–24 stundas)

  • Sociāli emocionālās mācīšanās metodes pirmsskolas grupās.
  • Grupas dinamika un tās ietekme uz bērnu emocionālo attīstību.
  • Kā veicināt emocionālo drošību klasē: kā panākt uzticēšanos un atvērtību.
  • Individuālo emocionālo vajadzību izpēte un pielāgošana pedagoģiskajiem uzdevumiem.

5. Vecāku iesaistīšana emocionālās attīstības procesā (24–30 stundas)

  • Komunikācija ar vecākiem par bērnu emocijām un uzvedību.
  • Risinājumi sarežģītās situācijās: Kā atbalstīt vecākus, kad bērniem ir emocionālās grūtības.
  • Partnerattiecības ar vecākiem: Kā izveidot kopīgu plānu bērnu emocionālās attīstības veicināšanai mājās un pirmsskolā.

6. Emocionālās attīstības novērtēšana un analīze (30–36 stundas)

  • Novērtēšanas metodes un rīki, lai izprastu bērnu emocionālo progresu.
  • Reflektīvā prakse pedagogiem: Kā analizēt savu darbu ar bērniem emociju atpazīšanā un vadīšanā.
  • Ilgtermiņa emocionālās attīstības plānošana: Kā veidot ilgstošas emocionālās izaugsmes mērķus pirmsskolas izglītības kontekstā.

Metodoloģija:

  • Lekcijas un teorētiskas nodarbības par emocionālo attīstību.
  • Praktiskās darbnīcas, kur pedagogi var izmēģināt emociju atpazīšanas un vadīšanas metodes.
  • Diskusijas un pieredzes apmaiņa starp pedagogiem.
  • Gadījumu izpēte un analīze no pirmsskolas pedagoģijas prakses.
  • Simulācijas un lomu spēles, lai praktizētu situāciju risināšanu.
  • Atgriezeniskā saite un refleksija, lai izvērtētu programmas ietekmi.

Novērtēšana:

  • Dalībnieku zināšanu un prasmju novērtēšana, izmantojot praktiskos uzdevumus un diskusijas.
  • Noslēguma refleksija vai tests, lai novērtētu zināšanas par bērnu emociju atpazīšanu un vadīšanu.

Sagaidāmie rezultāti:

Pēc programmas beigām dalībnieki būs:

  • Spējīgi atpazīt bērnu emocijas un izprast to izpausmes.
  • Apguvuši stratēģijas bērnu emociju vadīšanai un emocionālajai regulācijai.
  • Iemācījušies veidot emocionāli drošu vidi grupā.
  • Zināmi efektīvus veidus, kā sadarboties ar vecākiem bērnu emocionālās attīstības jautājumos.

Šī programma ir pielāgojama un elastīga, atkarībā no izvēlētā stundu skaita un grupas vajadzībām.

Kompetences programmas īstenošanas veids

Pašmācības ceļā pēc izsūtītajiem materiāliem.

Izsniedzamais dokuments 

Saskaņota profesionālās kompetences programmas apguves apliecība saskaņā ar MK noteikto paraugu.

LR IZM izglītības iestāžu reģistra nr. 4380802520.

Maksa

3.50 eiro par vienu programmas apguves stundu.

Programmas rīkotāja iestāde

Latvijas Psiholoģijas muzejs

Reģistrācijas numurs: 40008208790

Programmas īstenotāja iestāde

Izglītības iestāde Pedagoģiskās meistarības skola

IZM izglītības iestāžu reģistrs. 4380802520

Maksājuma saņēmēja rekvizīti

Latvijas Psiholoģijas muzejs

Reģistrācijas numurs: 40008208790

Swedbank HABALV22

LV66HABA0551039576672

Zīļu iela 15-6, Baldone, Ķekavas novads, LV-2125

Sīkāka informācija

https://pedagogs.lv/
kanceleja@pedagogs.lv
Tālruņa numurs: 28320454, 26254215

Pieteikšanās

E-pastā: kanceleja@pedagogs.lv vai, zvanot pa tālruni: 26254215, 28320454

Pieteikumā ir jānorāda: vārds un uzvārds, nodarbošanās, programmas nosaukums un nepieciešamais stundu skaits.

Telefoniski vienojoties, tiek noteikts programmas apjoms.

Show Buttons
Hide Buttons
Cart