Vārda dienas: Nikolajs, Niklāvs, Niks, Nikola , Meikols, Meikulis, Meikuls, Nika, Nikandrs, Nikija, Nikijs, Niklass, Niklāss, Niklavs, Niko, Nikolass, Nikole, Nikoleta, Nikolīna, Nikolla, Ņika

Pašmācības tālākizglītības profesionālās kompetences programma: “Spēles nozīme mācību procesā”

Pašmācības tālākizglītības profesionālās kompetences programma: “Spēles nozīme mācību procesā”

Programmas mērķis:
Apgūt zināšanas par spēļu nozīmi pirmsskolas vecuma bērnu mācību procesā, izprast to lomu bērnu kognitīvajā, emocionālajā un sociālajā attīstībā, kā arī attīstīt spējas plānot un vadīt spēles kā efektīvu mācību metodi.


1. Modulis: Spēles loma bērna attīstībā

Saturs:

  • Spēle kā bērna dabiska izziņas forma.
  • Spēles veidi un to ietekme uz dažādiem attīstības aspektiem (kognitīvo, emocionālo, fizisko un sociālo).
  • Spēles nozīme radošuma, problēmu risināšanas un kritiskās domāšanas attīstībā.

Uzdevums:
Dalībnieki sagatavo refleksiju par saviem novērojumiem par bērnu spēlēm un to ietekmi uz mācību procesu.


2. Modulis: Spēles kā mācību metodes teorētiskais pamats

Saturs:

  • Izglītības teorijas, kas pamato spēļu izmantošanu mācību procesā (Vygotskis, Piaget, Montessori).
  • Spēļu integrācija mācību procesā: kā spēles veicina zināšanu apguvi un prasmju attīstību.
  • Spēles un sociāli emocionālā mācīšanās.

Uzdevums:
Dalībnieki izpilda teorētisko testu par spēļu lomu mācību procesā un izvēlas piemērotākās teorijas savā darbā.


3. Modulis: Praktiskie spēļu izmantošanas paņēmieni

Saturs:

  • Spēļu veidošanas un pielāgošanas paņēmieni dažādiem mācību mērķiem.
  • Lomu spēles, galda spēles, kustību un radošās spēles kā mācību metodes.
  • Spēļu pielāgošana individuālām un grupu aktivitātēm.

Uzdevums:
Dalībnieki izstrādā plānu spēļu izmantošanai konkrētā mācību aktivitātē un reflektē par to, kā šīs spēles var palīdzēt sasniegt izglītības mērķus.


4. Modulis: Spēles un bērnu dažādo prasmju attīstība

Saturs:

  • Spēles loma komunikācijas, sadarbības un emocionālās pašregulācijas veicināšanā.
  • Spēļu integrācija mācību procesā, lai atbalstītu bērnu individuālās attīstības vajadzības.
  • Kā veidot vidi, kas veicina spēles, kā mācību procesu.

Uzdevums:
Dalībnieki analizē reālu situāciju no savas darba pieredzes, kur spēle palīdzējusi bērniem attīstīt specifiskas prasmes, un izveido atskaiti par tās efektivitāti.


5. Modulis: Spēļu vadīšana un refleksija

Saturs:

  • Kā vadīt spēles, lai tās atbilstu mācību mērķiem.
  • Pedagoga loma un mijiedarbība ar bērniem spēles laikā.
  • Spēles kā līdzeklis mācību procesa refleksijai un novērtējumam.

Uzdevums:
Dalībnieki izveido spēļu vadīšanas plānu un sagatavo refleksiju par spēļu izmantošanu savā pedagoģiskajā praksē.


Kāpēc pašmācība ir efektīvs veids, kā apgūt programmu “Spēles nozīme mācību procesā”?

  1. Elastība: Pašmācībā dalībnieki var mācīties savā tempā, pielāgojot programmu savai darba slodzei un dzīves ritmam. Tas īpaši noder, lai rūpīgi apgūtu katru moduli un pārdomātu, kā iegūtās zināšanas var izmantot praksē.
  2. Pašnovērtējuma iespēja: Dalībnieki var veikt pašrefleksiju un pielietot apgūtās metodes reālajā darbā ar bērniem, ļaujot viņiem praktizēt un novērtēt spēļu ietekmi uz mācību procesu.
  3. Personalizēta pieeja: Katrs dalībnieks var pielāgot mācību procesu saviem profesionālajiem mērķiem un izmantot iegūtās zināšanas atbilstoši bērnu vajadzībām un savai pedagoģiskajai pieejai.
  4. Tieša praktiska pielietošana: Mācoties pašmācībā, pedagogi var uzreiz pielietot apgūtās zināšanas darbā ar bērniem, izmēģināt dažādas spēles un metodikas, analizēt to efektivitāti un pielāgot tās konkrētajām situācijām.

Pašmācība sniedz lielisku iespēju apgūt un integrēt spēļu nozīmi mācību procesā, vienlaikus ļaujot pedagogiem attīstīt profesionālas prasmes neatkarīgi no laika un vietas ierobežojumiem.

Kompetences programmas īstenošanas veids

Pašmācības ceļā pēc izsūtītajiem materiāliem.

Izsniedzamais dokuments 

Saskaņota profesionālās kompetences programmas apguves apliecība saskaņā ar MK noteikto paraugu.

LR IZM izglītības iestāžu reģistra nr. 4380802520.

Maksa

3.50 eiro par vienu programmas apguves stundu.

Programmas rīkotāja iestāde

Latvijas Psiholoģijas muzejs

Reģistrācijas numurs: 40008208790

Programmas īstenotāja iestāde

Izglītības iestāde Pedagoģiskās meistarības skola

IZM izglītības iestāžu reģistrs. 4380802520

Maksājuma saņēmēja rekvizīti

Latvijas Psiholoģijas muzejs

Reģistrācijas numurs: 40008208790

Swedbank HABALV22

LV66HABA0551039576672

Zīļu iela 15-6, Baldone, Ķekavas novads, LV-2125

Sīkāka informācija

https://pedagogs.lv/
ka*******@pe******.lv
Tālruņa numurs: 28320454, 26254215

Pieteikšanās

E-pastā: ka*******@pe******.lv vai, zvanot pa tālruni:  28320454, 26254215

Pieteikumā ir jānorāda: vārds un uzvārds, nodarbošanās, programmas nosaukums un nepieciešamais stundu skaits.

Telefoniski vienojoties, tiek noteikts programmas apjoms.

Kāpēc ir izdevīgi mācīties pašmācībā pēc izsūtītajiem materiāliem?

Tērzētava
Ielādē tērzētavu...
Our Facebook Page
Show Buttons
Hide Buttons
Cart