Ievada vietā (ievadam ir tikai ilustratīva nozīme, grāmatas satura fragmenti tiks publicēti tuvākajā laikā)Pirms mēs sākam strādāt ar šo mācību grāmatu, izlasīsim un rūpīgi izpildīsim apakš minēto!Vispirms mēs definējam savus mērķus darbā ar šo mācību grāmatu!
Mūsu mērķu uzdevumi, jēga un nozīme darbā ar šo mācību grāmatuNoskaidrojot un pierakstot savus pozitīvos mērķus un rīcību to sasniegšanai, mēs, skolēni/audzēkņi (izglītojamie), bez grūtībām varam iemācīties ne tikai plānot savu nākotni, bet arī to pārvaldīt. Mērķu un uzdevumu pierakstīšanai piemīt patiešām brīnišķīga īpašība. Lietojot šo mācību grāmatu, jau pirmajās dienās sapratīsim to, ka tas, kas ir pierakstīts, tiek sasniegts daudz ātrāk un efektīvāk. Ar šīs mācību grāmatas palīdzību mēs iemācīsimies nošķirt svarīgo no nesvarīgā, spēsim atšķirt tuvākos mērķus no tālākiem. Mēs mācīsimies sastādīt plānu mācību gadam un mēnesim. Pozitīvu mērķu un uzdevumu plānošanai iztērētais laiks atmaksāsies daudzkārtīgi. Mācību grāmata mums palīdzēs iemācīties saskatīt noderīgo un lietderīgo itin visā, kas notiek un notiks šī mācību gada laikā. Mācību grāmata ļaus netērēt laiku un enerģiju pārdzīvojumiem, bet gan koncentrēties uz to, kas jāizprot un jāmaina mūsu domāšanā, attieksmē un uzvedībā. Tikai tagad mēs pa īstam sāksim izprast un apgūt to, ko nozīmē devīze „Skolas laiks ir manas turpmākās dzīves mācībstunda”. Pildot mācību grāmatā esošos uzdevumus, pildīsim ar īpašu uzcītību. Regulāra uzdevumu izpilde izmainīs mūsu apziņu un attiecības ar klasesbiedriem, skolotājiem un visu apkārt notiekošo. Katru izpildīto uzdevumu atzīmēsim šajā mācību grāmatā. Regulāra uzdevumu izpilde ir efektīvs līdzeklis, kas mums palīdzēs izmainīt sevi, un tas nozīmē — arī apkārtējo pasauli- attiecības ar ģimeni, skolu, klasesbiedriem un skolotājiem. Tādēļ tos izpildīsim apzinīgi un regulāri! Mēs katras mācību grāmatas lappuses ārmalās sastapsimies ar pozitīviem padomiem un uzmundrinājumiem, kā arī citātiem un citām katram skolēnam noderīgām lietām. Tie dienu no dienas pozitīvi iedarbosies uz mūsu domāšanu un uzvedību. Tie ļaus mums vieglāk veidot pozitīvu pārliecību, celt savu pašapziņu, gūt lielāku mācīšanās un uzvedības motivāciju un apgūt veiksminieka domāšanu. Padomi un pamudinājumi mums nav jāatkārto no galvas kā dzejolis, pilnīgi pietiek ar to, ka katru dienu dienasgrāmatu šķirstām un regulāri ierakstām tajā prasīto. Smadzenes iegaumē visu, ko redz mūsu acis, pat ja mēs to neapzināmies. Lai gan, ja padomus un atgādinājumus pārlasīsim divas trīs reizes, mūsu pašaudzināšanas un pašizglītības efekts palielināsies vairākas reizes. Visa mācību gada garumā ik dienas pierakstīsim savas labās domas, darbus un pozitīvās apņemšanās (plānus), novērojumus, pārdomas un atklājumus. Nedēļas beigās ar draudzīgu attieksmi to dosim pārlasīt un parakstīt savam klases audzinātājam un saviem tuvākajiem cilvēkiem. Šajā mācību grāmatā drīkst rakstīt tikai pozitīvo, jo tās saturs ir koncentrēts tikai uz labo, nevis slikto. Mēs esam pamanījuši ne reizi vien, ka tad, kad galvā ienāk laba doma, risinājums vai lieliska ideja, pa rokai nav kur to pierakstīt. Pēc tam skolas ikdienas steigā mēs šo ideju aizmirstam – tātad paliek nerealizēta. Šī mācību grāmata saglabās mūsu pozitīvās domas un idejas un neļaus tām pazust. Ņemsim šo grāmatu līdzi uz visām mācību stundām- vienalga- vai tā būtu matemātika vai sports, tad mūsu pozitīvās idejas un apņemšanās mūsu dzīvē realizēsies ar divkāršu spēku. Lai strādātu ar šo mācību grāmatu un nepamestu to novārtā ikdienas steigas dēļ, vajadzīga vienīgi mūsu vēlme un griba kļūt par veiksminieku. Mācību grāmata orientēta uz pašaudzināšanas un pašizglītības darba sākšanu jebkurā mācību gada mēnesī, bet tūlīt pat, ne dienu vēlāk! Ierakstīsim savu apņemšanos strādāt ar sevi visa mācību gada garumā! Ja kāda iemesla dēļ esam pārtraukuši sevis pilnveides darbu, vēlāk varam visu atsākt no vietas, līdz kurai bijām tikuši. Pirmais uzdevumsUzrakstīsim savas apņemšanās, strādājot ar šo mācību grāmatu!
Tagad mēs uzsākam jaunu mācību gadu un citādāku, nekā iepriekš! Šādu svarīgu lietu nedrīkst atstāt pašplūsmā. Ir jāsaplāno viss, ko gribam sasniegt. Laiks un pūliņi, ko ieguldīsim savas dzīves plānošanā, atmaksāsies daudzkārtīgi. Apņemties un plānot — tas nozīmē ielikt pamatus sekmīgam mācību gadam. |
Es neesmu neviens cits no citiem skolēniem skolā. Es esmu neatdarināms un neatkārtojams audzēknis, kuram ir savas spējas un savi talanti. Neviens nevar visu izdarīt tieši kā es. Nav ne sacensības, ne salīdzināšanas. Es vienkārši esmu savas mīlestības un atzinības vērts. Es esmu brīnišķīga būtne. Es esmu brīvs cilvēks ar tiesībām veikt savu izvēli skolā dzīvot tādu dzīvi, kādu es to pats izvēlos!
Annemartas Kreituses zīmējums © |