
1. Pedagogu atalgojuma paaugstināšana
No 2024. gada 1. janvāra ir paaugstināta zemākā pedagogu mēneša darba algas likme par 12,2%, sasniedzot 1374 eiro par 36 stundu darba slodzi nedēļā. Tas ir būtisks solis, lai nodrošinātu konkurētspējīgus atalgojuma līmeņus un piesaistītu jaunus skolotājus (IZM.gov.lv) (IZM.gov.lv).
2. Kompetenču pieejas ieviešana
Latvijas izglītības sistēmā tiek nostiprināta kompetenču pieeja, kas vērsta uz skolēnu prasmju attīstīšanu un praktisku zināšanu pielietošanu. Šī pieeja tiek ieviesta gan vispārējā, gan profesionālajā izglītībā, lai uzlabotu mācīšanas kvalitāti un skolēnu sniegumu (LSM.lv).
3. STEM izglītības attīstība
Ir uzsākta intensīva STEM (zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes un matemātika) izglītības veicināšana, lai sagatavotu skolēnus nākotnes darba tirgus prasībām. Tas ietver mācību satura un metožu modernizāciju, kā arī infrastruktūras uzlabojumus (IZM.gov.lv).
4. Augstākās izglītības kvalitātes stiprināšana
Līdz 2027. gadam plānots ievērojami uzlabot augstākās izglītības kvalitāti, stiprinot akadēmiskā personāla kompetences un attīstot pētniecībā balstītas studiju programmas. Tāpat tiek veikta augstskolu pārvaldības reforma, lai veicinātu efektīvāku resursu pārvaldību un institūciju kapacitātes stiprināšanu (LIKUMI.LV).
5. Pieaugušo izglītības attīstība
Liela uzmanība tiek pievērsta arī pieaugušo izglītības attīstībai, nodrošinot elastīgas mācību iespējas un palielinot pieeju starptautiskiem e-mācību resursiem. Tiek veicināta pieaugušo līdzdalība izglītībā, īpaši mērķgrupās, kas līdz šim bija mazāk iesaistītas mācībās (LSM.lv) (LIKUMI.LV).
6. Valsts budžeta prioritātes
- gada valsts budžetā izglītība ir viena no galvenajām prioritātēm, piešķirot papildus finansējumu izglītības kvalitātes uzlabošanai un pedagogu atalgojuma palielināšanai. Tas ļaus turpināt īstenot uzsāktās reformas un nodrošināt vienotu un iekļaujošu skolas vidi (IZM.gov.lv).
Šīs iniciatīvas un reformas tiek īstenotas, lai nodrošinātu Latvijas izglītības sistēmas konkurētspēju un efektivitāti nākotnē, kā arī pielāgotu to mainīgajām darba tirgus prasībām un tehnoloģiju attīstībai.